Türkiye Dental İmplant

İmplant Uygulamaları Bana Uygun mu?

Dental implant operasyonu; çeşitli rahatsızlıkları olan kişilerde, hastalık kontrol altına alınmış olursa herkese yapılabilir. Muayenede yeterli kemik saptanamazsa ek işlemlerle önce kemik altyapısı oluşturulur, daha sonra dental implantlar yerleştirilir. Kontrol altında olmayan, önemli bir sistemik hastalığı olan, radyoterapi veya yakın dönemde kemoterapi alan bireylerde yapılması uygun değildir.

türkiye dental implant

İmplant Uygulamasının Sakıncalı Olduğu Durumlar

• Kemik Gelişimini tamamlamamış hastalarda;
  • İmplant yapabilmek için kemik gelişiminin tamamlanması gerektiğinden, ergenlik çağını tamamlamamış bireylerde kemik gelişimi devam ettiğinden implant uygulaması yapılmamalıdır.

• Şeker hastalarında;
  • Kontrol altında olmayan diyabet hastalarında implant yapımı riskli olan gruplar arasındadır. Şeker hastalarında doku iyileşmesi yavaş olmakla birlikte enfeksiyon riski artmaktadır.

• Sigara tüketimi fazla olan hastalarda;
  • Sigara kullanımı, ağız içerisindeki dokularda oluşan bakteri plağına zemin hazırlayarak, enfeksiyon riskini arttırması; Sigaranın karbonmonoksit ve toksit etkilerine bağlı olarak dental implantın kemikle bütünleşmesini olumsuz yönde etkiler.

• Hiper tansiyonu olanlar;
  • Hipertansiyonlu hastalarda ağrı, stres gibi durumlarda aşırı tepki söz konusudur. Uyaranlara karşı aşırı tepki verildiğinde diş tedavisi sırasında kan basıncı akut olarak yükselebilir ve konjestif kalp yetmezliği veya nadiren felç, kanama benzeri komplikasyonlar ortaya çıkabilir.

• Kalp rahatsızlığı olanlar;
  • Doktoru ile konsültasyona gidilmeden implant uygulanmamalı.

• Kan Pıhtılaşma Bozuklukları;
  • Kan pıhtılaşma hastalığı olanlara implant yapılmaz.

Şeker Hastaları için Uygunmu?

İyileşme süreci kötü etkilenmesi açısından ileri derece ( kan şeker değeri 300 ) şeker hastalarında (diyabet ) yapılması uygun değildir.
    Ancak kandaki şeker seviyesi tedavi ile düşürülürse uygulanabilir.
    Kemik seviyeleri ve kemik kaliteside implant tedavisi için önemlidir, fakat günümüz teknolojisinde Türkiye de dental implant tedavisi yaptırmak isteyen her hastaya kemik ilavesi yapılarak, implant uygulaması yapılmaktadır.