Diş İmplantları

İmplantlar doğal dişin yerini tam olarak tutmasa da, diş eksikliği durumlarında dişi en iyi taklit eden yapılardır. Eğer dişiniz kanal tedavisi veya bir dolgu ile kurtarılabilecekse asla implant tercih edilmez. İlk olarak doğal dişin ağızda kalması için mücadele edilmelidir.

diş implant

Diş İmplantları Dişin Yerini Tutar Mı?

Diş çekimi sonrası oluşan boşluklar çiğneme, konuşma ve estetik sorunlara neden olur. Çiğneme yeterli olmaz ise mide ve sindirim sisteminde sorunlar başlar. Çene ekleminin düzgün çalışmaması sonucu eklem ağrılarına neden olur. Tek taraflı çiğneme söz konusu olduğunda yüzün bir tarafının çökmesine ve yaşlı görünüme yol açar. Konuşmamızı etkiler.

Dental İmplantların Kemik Erimesini Durdurduğu Gözlemlenmiştir!

Diş implantı ya da dental implant, kemik içine yerleştirilen vücudumuz ve kemik ile son derece uyumlu titanyumdan yapılmış vida köktür. Çekim sonrası kemik çok hızlı erir. Bunun sonucunda yeterli kemik bulamazsak yeniden kemik oluşturmak için ilave ameliyatlar uygulamamız gerekli olmaktadır. Bu nedenle mümkün olduğunca kısa süre içerisinde çekim yapılan bölgeye diş implantı yerleştirilmelidir. Diş implantları ya da dental implantlar görüntü ve hisleri ile doğal dişler gibidir. Diş implantı uygulandıktan sonra herhangi bir şeyi rahatlıkla yiyebilir, gülebilir ve konuşabilirsiniz. Dental implant uygulanması ile kemik erimesi durmakta, yüzün çökmesi önlenmektedir.

diş implant

İmplantın ağızda tutmaması gibi bir duruma sebep olabilecek tek faktör implantın enfeksiyon kapmasıdır. Rutin diş bakımımızı tıpkı normal dişlerimizde olduğu gibi yaptığımız takdirde hiç bir sıkıntı yaşanmayacaktır. İmplant sağlığı açısından ayrıca dişhekimi kontrollerinin de aksatılmadan düzenli bir şekilde yapılması şarttır.

türkiye implant

Neden İmplant?

İmplant, Dişin Yerini Tutar mı?

Diş hastaları arasında en çok merak edilen konu, hiç şüphesiz olarak “Diş implantları, dişin yerini tutar mı? ” sorusu olmaktadır.

İmplantın Alternatifi Var mı?

Dişleri olmayan bu sebeple hareketli protezleri aşırı bulantı, refleks, ileri derecede çene kemiği erimesi gibi çeşitli nedenlerden dolayı kullanamayan kişilerde implant ilk düşünülmesi gereken yöntemdir.

İmplant Tedavisi Sonrasında!

İmplantlar çene kemiğine yerleştirildikten sonra, yaklaşık 3 aylık iyileşme süresi bulunmaktadır. İmplant işlemi bitirildikten sonra hekim tarafından hastaya gerekli uyarılar yapılır ve hastanın ilaçları yazılır. Anestezinin etkisi geçtikten sonra hasta yemek yemeğe başlayıp normal hayatına dönebilir.

İmplant, farklı farklı sebeplerden dolayı kaybedilmiş olan dişlerin yerlerine fonksiyon ve estetiğini tekrar kazandırmak amacıyla çene kemiğine konulan yapay diş kökleridir. Geleneksel köprü ve protezlere göre daha iyi konuşma ve çiğneme fonksiyonu sağlamaktadır.

Zirkonyum Kaplama

Zirkonyum dişler mekanik direnci, biyolojik uyumluluğu ve kırılma direnci sayesinde diğer metal destekli kuronlara nazaran üstünlük göstermektedir. Beyaz renkli, yarı şeffaf, ışık geçirgenliğinin fazla olması sebepleriyle, doğal dişe en yakın alternatiftir.

Diş Beyazlatma

Dişlerin renginin 7 tona kadar açılması işlemidir. Dişlerinize hekim kontrolünde mavi ışık ve beyazlatma jeli kullanılarak yapılan lazerle diş beyazlatma işleminde, dişler işlem sonunda hemen birkaç ton açılabilir ve etkinliğini uzun süre koruyabilir.

Çocuk Diş

Çocuk Dişhekimliği Dalı, 0-14 yaş arası çocukların süt dişleri ile kalıcı dişlerinin korunmasını, çürük, travma, kalıtımsal gibi çeşitli etkenlerin bu dişlerde meydana getirdiği problemlerin tedavi edilerek yok edilmesini amaç edinen bir diş hekimliği uzmanlık dalıdır.

Kanal Tedavisi

10-15 yıl öncesine kadar yumuşak diş tabakasında meydana genel hasarlarda; dişler çekilmekteydi. Ancak günümüz teknolojisinde dişlere uygulanan kanal tedavisi ile artık tek çözüm diş çekimi olmaktan çıkmıştır. Kanal tedavisi tek seans veya bazı durumlarda 4-5 seans sürebilir.

Ortodonti

Diş hekimliğinin özel bir dalı olup, dişlerde ve yüzde bulunan düzensizliklerin teşhisi, korunması ve tedavisi ile ilgilenen dalıdır. Ağız hijyeninin sağlanabilmesi ve ileride yaşanabilecek ağız ve diş rahatsızlıklarının önüne geçmek için ortodonti tedavileri gereklidir.